Основні пріоритети демократичної школи

/Files/images/1-1/1488653562_demokr-17-1.jpg Головне завдання громадянської освіти – участь учнів у демократичному суспільстві.

Освіта для демократичної громадськості (ОДГ) тісно пов’язана із освітою з прав людини (ОПЛ). Однак ОДГ фокусується на участі людини у громадській, соціальній, політичній, правовій, економічній та культурній сферах життя, на її демократичні права та обов’язки, а ОПЛ – на права людини у всіх її сферах життя.

Завдання вчителя у демократичній школі:

  • навчати “про” демократію і права людини

Учні повинні розуміти, що таке демократія, а також добре знати про свої права та обов’язки.

  • навчати “для” демократії і прав людини

Школярі навчаються брати участь у громадському житті країни; усвідомлюють, що вони – важлива частинка суспільства.

  • навчати “через” демократію і права людини

Учням потрібна свобода думки та слова, можливість брати участь у шкільному врядуванні. Вчитель і учень співпрацюють разом, навчають один одного.

У демократичній школі учні:

  • висловлюють свої думки з впевненістю
  • поважають один одного
  • вирішують конфлікт мирно
  • вчаться сприймати встановлену організаційну структуру, яка регулює їхні права та обов’язки
  • розуміють політику як спосіб вирішення важливих проблем
  • ухвалюють рішення та беруть участь у виборах
  • вчаться відповідати за свої рішення

Переваги демократичного врядування:

  • Зміцнення дисципліни

Управління, засноване на довірі, а не на страху, є більш стійким та ефективним.Якщо довіряти учням, то вони стають відповідальнішими.

  • Підвищення рівня навчання

У вчителів є більше свободи щодо того, як і що навчати. Бачення кожного учня як особистості, індивідуальний підхід до нього – важливі складові демократичної школи.

  • Зниження рівнів конфліктів

У демократичній школи дітей навчають поважати чужі думки, вирішувати конфлікти та розуміти, що кожна людина є особистістю.

Кiлькiсть переглядiв: 0